انواع فرم صورت و آرایش متناسب آن

انواع فرم صورت و آرایش متناسب آن

کلمه کلیدی انواع فرم صورت و آرایش متناسب آن
دپارتمان آموده
تعداد کلمات 1166
مدت زمان مطالعه 9 دقیقه

شش فرم کلی برای صورت وجود دارد: بیضی:این فرم متعادل ترین حالت صورت است و به عنوان فرم ایده آل برای آرایش شناخته می شود. گرد:در این فرم، طول و عرض صورت تقریباً برابر است و گونه ها برجسته هستند.

مربعی:در این فرم، پیشانی، گونه ها و خط فک عرض تقریباً برابری دارند. مستطیل:در این فرم، طول صورت به طور قابل توجهی بیشتر از عرض آن است و پیشانی و خط فک صاف هستند.

قلبی:در این فرم، پیشانی پهن تر است و عرض صورت به سمت چانه باریک می شود. الماسی:در این فرم، گونه ها پهن ترین قسمت صورت هستند و پیشانی و چانه باریک تر هستند.

برای تشخیص فرم صورت خود، می توانید به روشی ساده در مقابل آینه بایستید و با یک مداد یا ماژیک دور صورت خود را بکشید. سپس، به دنبال ویژگی های برجسته مانند پهن ترین قسمت صورت، طول و عرض صورت و شکل خط فک باشید.

هدف از آرایش، متعادل کردن ویژگی های صورت و برجسته کردن نقاط قوت آن است. در اینجا چند نکته کلی برای آرایش متناسب با فرم صورت وجود دارد: صورت بیضی: این فرم با اکثر مدل های آرایش زیبا به نظر می رسد. می توانید از خط چشم، سایه چشم و رژ لب به دلخواه خود استفاده کنید.

صورت گرد: برای کشیده تر نشان دادن صورت، از خطوط عمودی در آرایش خود استفاده کنید. به عنوان مثال، می توانید از خط چشم کشیده و رژگونه مورب استفاده کنید. صورت مربعی: برای نرم تر کردن خطوط صورت، از خطوط منحنی در آرایش خود استفاده کنید.

به عنوان مثال، می توانید از سایه چشم دودی و رژ لب گرد استفاده کنید. صورت مستطیل: برای کوتاه تر نشان دادن صورت، از رنگ های روشن در قسمت های بالایی و پایینی صورت خود استفاده کنید و از رنگ های تیره تر در قسمت های میانی صورت خود استفاده کنید.

صورت قلبی: برای جلب توجه به قسمت پایینی صورت، از رژ لب و رژگونه روشن استفاده کنید. صورت الماسی: برای پهن تر نشان دادن گونه ها، از رژگونه و برنزر در قسمت های خارجی صورت خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید که اینها فقط نکات کلی هستند و شما می توانید با خلاقیت خود بهترین مدل آرایش را برای فرم صورت خود پیدا کنید.

در این مقاله در مورد انواع فرم صورت و آرایش متناسب با فرم چهره صحبت می کنیم. هدف از آرایش، تغییر و زیباتر شدن چهره است. استفاده از لوازم آرایش بدون توجه به فرم صورت باعث می شود صورت زیبای خود را نداشته باشد.

قبل از شروع آرایش صورت باید با انواع فرم صورت آشنایی داشته باشید، شما با شناخت انواع فرم صورت می توانید بهترین آرایش متناسب با چهره را انجام دهید.

با آموزش در بهترین آموزشگاه آرایشگری اصفهان می توانید با تمام تکنیک های آرایش و گریم صورت بصورت حرفه ای آشنا شوید. آموزشگاه آرایش و پیرایش آموده برگزارکننده کلیه شاخه های آرایش و پیرایش است.

دوره های آموزشی آرایش و میکاپ صورت، دوره شینیون تخصصی مو، دوره حرفه ای رنگ و مش، دوره میکروپیگمنتیشن، دوره حرفه ای بافت مو، دوره تخصصی کوتاهی مو، دوره کاشت ناخن، دوره اپیلاسیون بدن در این آموزشگاه برگزار می شود.

همچنین دوره حرفه ای کاشت و اکستنشن مژه، دوره لیفت و لمینت مژه و ابرو، دوره اکستنشن مو، دوره طراحی حنا، دوره پاکسازی تخصصی پوست، دوره خودآرایی صورت، دوره احیا و انواع تراپی مو نیز در این آموزشگاه برگزار می شود.

انواع فرم صورت و آرایش متناسب آن

فرم صورت افراد معمولا متفاوت است، بنا به فرم صورت آرایش های متفاوتی برای هرکدام از چهره ها می توان انجام داد. در ابتدا باید به طور صحیح فرم چهره را تشخیص دهید و سپس آرایش صحیح را برای آن انجام دهید.

بعد از تشخیص فرم صورت و انتخاب آرایش متناسب آن با استفاده از کانتور و هایلایتر میکاپ انتخابی را انجام می دهید.

آرایش متناسب با فرم صورت

فرم بیضی

متعادل ترین فرم صورت برای آرایش، فرم بیضی است. در فرم بیضی طول صورت بیشتر از عرض آن است و پیشانی و چانه باریک است، سعی کنید آرایش چشم و گونه پرتر باشد، ابروی قوس دار فرم بیضی صورت را بیشتر نشان می دهد.

اکثر مدل‌های آرایش روی فرم صورت بیضی زیبا است، پیشانی تا زیر ابرو، زیر ابرو تا پایین لب‌ها و از لب‌ها تا انتهای چانه سه قسمت مساوی در صورت بیضی هستند.

در میکاپ فرم بیضی باید روی آرایش چشم ها و لب ها متمرکز شوید. برای این فرم صورت هر مدل خط چشمی ایده آل است، استخوان گونه را در فرم بیضی باید هایلایت کرده و رژ گونه را روی استخوان گونه بزنید.

فرم الماسی

صورتهایی که فرم الماسی دارند از بالا باریک و هرچه پایین می آیند پهن تر می شود، پیشانی باریک است و گونه ها پهن تر است. سعی کنید فاصله دو ابرو را بیشتر کنید، برای این چشم ها آرایش عربی بسیار مناسب است.

در فرم الماسی صورت از بالا باریک و در ادامه پهن شده و در آخر فرم صورت باریک می شود. برای این مدل فرم صورت انواع مدل موی کوتاه و بلند مناسب است.

در صورت الماسی، هدف پهن تر نشان دادن پیشانی و فک است، خط چشم های پهن و عربی برای فرم الماسی مناسب است. برای صورت فرم الماسی پیشانی و شقیقه را هایلایت کنید و رژ گونه را بر روی استخوان گونه بزنید.

شناخت آرایش متناسب انواع صورت

فرم مستطیل

برای آرایش ایده آل برای صورت مستطیلی باید روی عرض صورت بیشتر کار کنید، تا عرض صورت بزرگتر بنظر برسد، با برجسته کردن گونه ها به عرض استخوان چهره اضافه کنید.

در صورت مستطیلی طول صورت بلندتر از عرض آن است،  در آرایش مخصوص صورت مستطیلی باید گونه را برجسته نشان دهیم تا طول صورت را کاهش دهیم، با یک کرم پودر تیره تر امتداد خط مو در بالای پیشانی زده و به سمت پایین فید می کنیم.

خط چشم گربه ای برای صورت های کشیده مناسب است، استخوان گونه و شقیقه را در صورت مستطیلی هایلایت کنید. آرایش صورت مستطیلی با آرایش صورت مربعی تقریبا شبیه هم است. ابروهای انحنادار و کشیده برای صورت مستطیل مناسب است.

در صورت‌های کشیده زاویه‌ای دیده نمی‌شود. قسمت بالای پیشانی و زیر چانه را برنزه کنید و زیر گونه را نیز کانتور بزنید، همین کرم را در قسمت زیر چانه می‌زنیم و سعی کنید گونه را برجسته تر نشان دهید برس گونه را روی برجستگی صورت بزنید.
سعی کنید چشم ها را کشیده تر نشان دهید و آرایش چشم را پر رنگ کار کنید و مژه ها را به سمت بیرون ریمل بزنید.

فرم قلبی

صورتهای قلبی دارای پیشانی پهن، چانه ای باریک است، برای آرایش این مدل صورت با کانتور دور پیشانی را محو کنید و سعی کنید چانه را برجسته تر نشان دهید تا پهن تر بنظر برسد.

برای سایه چشم از رنگ گلبهی، صورتی استفاده کنید تا چشم ها درشت تر شود. خط چشم پهن برای این مدل صورت مناسب نیست، ابروها را به فرم گرد شکل دهید.

عیب صورت های قلبی وجود زاویه تند در قسمت فک صورت است، در فرم قلب شقیقه و چانه را کانتور نمایید و اطراف فک را نیز هایلایت کنید.

آرایش و گریم انواع صورت

فرم گرد

در چهره گرد طول و عرض صورت یکی است، چهره های گرد گونه های گردی نیز دارند. ما در صورت گرد قصد دارید صورت را کشیده تر نشان دهیم. با استفاده از کانتورینگ می توان صورت را زاویه دار کرد.
با کرم با رنگ تیره کناره های صورت را می گیریم و با هایلایتر زاویه ایجاد می‌کنیم، رژ گونه را به صورت دایره وار روی صورت نمی زنیم، چون صورت را گردتر نشان می دهد .

رژگونه را باید به صورت کشیده روی پوست بزنید، کسانی که چهره گرد دارند، فرم چشم و ابرو خیلی مشهود نیست. سعی کنید با آرایش مناسب جلوه اجرای صورت را بیشتر کنید.

در صورت گرد باید صورت را لاغرتر و کشیده تر نشان دهیم، خط چشم های ضخیم و بالدار استفاده کنید. شقیقه ها و چانه را در فرم گرد کانتور نمایید و هایلایتر در اطراف فک استفاده کنید.

در صورت گرد اجزای صورت زاویه دار نیستند و همه باهم یک دایره را شکل می‌دهند و باید صورت را کمی کشیده‌تر نشان دهید، ابروهای کشیده باعث می شود گردی صورت را بگیرد. سعی کنید در آرایش این فرم به صورت زاویه بدهید.

فرم مربعی

در صورت فرم مربعی عرض و طول صورت و پیشانی و فک یکسان است.صورت های مربعی دارای زاویه هستند برای از بین بردن زاویه ها میتوان از رنگ رژ گونه و رژ سرخ استفاده کنید و از کانتورینگ برای گرد کردن صورت استفاده کنید.

شناخت انواع فرم صورت

همچنین می توان از چتری برای پیشانی استفاده کنید. در صورتهای مربعی از خط چشم تند و تیز استفاده نکنید، ابروها را بدون زاویه طراحی کنید و برای زیبایی چشمان از ریمل استفاده کنید.

در صورت مربعی از هایلایتر برای قسمت وسط پیشانی استفاده کنید، رژ گونه را هم روی استخوان گونه بزنید. در صورت‌های مربعی،‌ کنارپیشانی تا شقیقه‌ها، زیر گونه‌ها و روی خط فک را کانتور بزنید. ابروهای پرپشت و پهن برای صورت مربعی متناسب تر است.

شما عزیزانی که به شاخه آرایش و میکاپ صورت علاقمند هستید، برای آموزش به بهترین آموزشگاه آرایش و پیرایش در اصفهان مراجعه کنید، خانم افشاری مدیریت آموزشگاه آموده با کادری از مربیان حرفه ای آماده خدمت رسانی به شما هنردوستان عزیز است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *